CATATAN TERKINI

12 Disember 2009

Kuliah Maghrib Dato' Hj Tuan Ibrahim B. Tuan Man


Pertama sekali saya memohon maaf kepada semua atas kelewatan membuat posting mengenai kuliah maghrib yang disampaikan oleh Dato' Hj Tuan Ibrahim B Tan Man tempoh hari. Ramai yang bertanya ... terutama Paruna jawi . kah...kah...kah... Sorry la Bro. Sabtu tadi banyak kenduri , malam baru sampai rumah, keletihan .... pagi ni (ahad 13Dis) baru ada masa lapang sikit. Kat sebelah kanan tu ada banyak gambar semasa ceramah sedang berjalan.Dalam youtube pun ada sikit. Ringkas cerita dia macam ni ...


11 Dis 2009 - Jumaat malam sabtu telah berlangsung satu kuliah maghib yang telah disampaikan oleh Dato' Hj Tuan Ibrahim B Tan Man. Sebenarnya beliau dan rombongan ada progam di PASTI Jabal Nur, Gunng Semanggol jam 9 malam. Kebetulan waktu antara maghrib dan isyak beliau tiada apa-apa program, jadi AJK telah bersetuju menjemput beliau dengan tajaan beberapa individu. Sebenarnya rancangan ini telah lama dibincangkan semenjak banner iklan dalam blog ini tersiar. Rasanya sebulan lebih diiklankan dalam blog ini.


Kehadiran malam tersebut amat membanggakan sehingga penuh setiap sudut dalam surau . ADUN Selinsing iaitu YB Tn Hj Husin Din turut hadir mengiringi penceramah. Solah isyak sampai melimpah keluar bahagian balai lintang jamuan. Banyak perkara yang disampaikan. Jika ada sesiapa yang ingin mendapatkan rakaman kuliah tersebut boleh lah mendapatannya dari Cikgu Hj Shafie yang membuat rakaman pada malam tersebut.


Selesai solat isyak beliau dan rombongan serta beberapa AJK menikmati jamuan makan malam di rumah Tn Hj Zakaria Othman (Pengerusi surau/taman). Selepas jamuan beliau dan rombongan meneruskan perjalanan untuk program seterusnya di Pasti Jabal Nur, Gunung Semanggol.

Dalam hati saya terdetik rasa kagum terhadap kesungguhan dan istiqamah para pejuang Islam berdakwah tanpa mengenal letih dan jemu. Kita bagaimana ... ? Semoga aktiviti seperti ini dapat diteruskan walaupun terdapat beberapa suara sumbang yang tidak bersetuju . Semoaga kita semua mendapat hidayah dan taufik dari Allah dan meneruskan program yang bermanfaat untuk kebaikan kita semua.


Yang jadi masaalahnya ... mereka tak sudi datang mendengar kuliah tersebut. Kononnya ini kuliah politik yang boleh memecah belahkan masyarakat. Datang dengar dulu baru buat kesimpulan sama ada kuliah politik atau bukan. Seperti kata penceramah , kita bercakap tentang politik Islam bukannya tentang parti politik. Ha... itulah , lain kali dengar dulu baru faham.

Akhir sekali saya mohon maaf jika tulisan ini menyinggung perasaan pembaca sekalian. Sebarang komen amat dialu-alukan.

0 ulasan:

PAUTAN PILIHAN


Palestin Info kasturi group E-Qamus Photobucket darussyifa' Hadith akhirzaman Photobucket doa teladan belajar ba kalamfikalam isuhangat SoalJawab

PAUTAN MEGA