CATATAN TERKINI

29 November 2009

Ibadah Qurban 1430H / 2009M

Ibadah Qurban telah selamat dilaksanakan pada hari raya pertama iaitu pada hari jumaat. Selepas solat jumaat iaitu sekitar jam 2.30 petang. Seramai kira-kira 35 orang penduduk telah melaksanakan ibadah tersebut. Dua ekor lembu telah dikorbankan dengan 14 bahagian peserta.Sembelihan telah disempurnakan oleh Tn Hj Shariff B Abd Aziz.

Para penduduk telah bergotong royong melapah dan membahagikan daging korban kepada semua penghuni dan beberapa rumah di sekitar jalan gula. Bahagian tulang-temulang telah dimasak dengan menu 'gulai batang pisang'. Selepas solat maghrib telah diadakan majlis tahlil dan jamuan makan malam. Batang pisang habis licin ... berselera nampaknya. Daging yang telah dimasak juga dibungkus dan diagihkan kepada semua penduduk. Alhamdulillah , semoga yang berkorban diterima korbannya dan yang hadir bergotong royong juga diterima amalannya oleh Allah.



0 ulasan:

PAUTAN PILIHAN


Palestin Info kasturi group E-Qamus Photobucket darussyifa' Hadith akhirzaman Photobucket doa teladan belajar ba kalamfikalam isuhangat SoalJawab

PAUTAN MEGA