CATATAN TERKINI

25 November 2009

Pasar dan Raya


Rabu 25 Nov 09 - Pagi tadi saya ke pekan sehari simpang empat semanggol. Saya jarang berkesempatan untuk ke pekan tersebut melainkan hanya pada waktu cuti sekolah. Saya sampai sekitar jam 8.00 pagi. Terkejut dibuatnya kerana ramainya pengunjung yang datang membeli belah.

Tertanya-tanya apa pasal ramai sangat orang sampai nak berjalan pun payah. Mungkin kerana cuti sekolah kot. Hasil perbualan dengan rakan-rakan yang ditemui, mereka membuat kesimpulan kerana lusa dah nak raya haji. Baru saya perasan ... patutlah ramai yang beli daun palas sampai saya tak sempat nak beli ...dah habis.

Keadaan laluan di pasar sehari amat buruk sekali kerana becak atau lecah akibat hujan. Semasa melalui lorong yang dipenuhi air dan lumpur saya terdengar seorang pengunjung berusia sekitar 60 an merungut "Depa ni duit sewa orang meniaga kutip , tapi tengok la ... nak lalu pun payah". Dalam hati saya berkata ' betul juga apa yg dikata tu'. Sepatutnya tuan tanah perlulah memkirkan perkara ini. Walaubagaimanapun saya tidak mengambil gambar keadaan laluan yan dimaksudkan. Gambar yang ada ni pun hanya diambil dari jauh dari dalam kereta. Itu pun orang lain yang tolong ambilkan.


0 ulasan:

PAUTAN PILIHAN


Palestin Info kasturi group E-Qamus Photobucket darussyifa' Hadith akhirzaman Photobucket doa teladan belajar ba kalamfikalam isuhangat SoalJawab

PAUTAN MEGA