CATATAN TERKINI

28 Februari 2010

Majlis Sambutan Maulidur Rasul 1431/2010

Seperti yang dirancang dan Allah yang menentukan. Alhamdulillah ... Majlis sambutan Maulidur Rasul berjalan lancar. Bermula jam 3.00 petang satu gotong royong memasak untuk jamuan makan malam bertempat di surau Darul Taqwa. Menunya mudah dan simple je ... Bihun sup.

Antara yang terawal datang bergotong royong . 2.30 dah sampai ....mantap

Kulaan niring ancapi kurihing

Pengerusi dan anak buahnya.... macam ni cara kupas yg bujur
Rasmi pisau baru dan pakar mengukir tembikai

Selepas solat maghrib semua jemaah dan tetamu menjamu selera stail layan diri. Semua berpuas hati rasanya kerana tak ada dengar suara yang komplen. Ok lah tu ... Selepas solat isyak majlis ceramah bermula. Penceramah yang diundang tiba tepat pada masanya. Tn Hj Shariff selaku pengerusi majlis mengingatkan kepada semua tetamu agar mengikhlaskan niat dalam menuntut ilmu, kerana niat yang ikhlas akan mendatangkan kesan daripada ilmu yang diperolehi.

Ada apa2 lagi yang boleh saya bantu ...?

Taruh kuah lebih sikit bang ....

Chef cook ....

Menjamu selera selepas penat memasak

Masing-masing ada cerita utk diluahkan

Penceramah undangan iaitu Ustaz RajaAsfan B Raja Umar banyak menyentuh tentang isu semasa dan dikaitkan dengan sirah Rasulullah saw dan peribadi baginda. Memang tak jemu mendengar ceramah beliau hinggakan tak sedar jam sudah pukul 11.00 malam. Beliaupun menamatkan ceramahnya dan berjanji akan datang lagi jika mendapat jemputan. lain kali beliau akan datang bersama Laptop dan LCD projektornya sekali.

Tn Hj Shariff ... Pengerusi majlis

Penceramah undangan .... Ust Raja Asfan dari kamunting

Sebahagian dari tetamu ... Abangla pun ada ramai mlm ni

Jemaah yang setia dengan majlis ilmu

0 ulasan:

PAUTAN PILIHAN


Palestin Info kasturi group E-Qamus Photobucket darussyifa' Hadith akhirzaman Photobucket doa teladan belajar ba kalamfikalam isuhangat SoalJawab

PAUTAN MEGA